Hoe ongelooflijk het ook lijkt, 28 procent van de kleine bedrijven heeft nog steeds geen website. Dit is een grote gemiste kans, vooral wanneer 76 procent van de klanten meldt dat ze meestal eerst de online aanwezigheid van een bedrijf onderzoeken voordat ze een fysiek bezoek brengen. De COVID-19 pandemie heeft deze trend verder versneld, nu meer mensen genieten van het gemak van online contacten met bedrijven.
Hoe Internet Marketing te gebruiken om uw bedrijf te promoten
Internet Marketing is een van de meest effectieve manieren om uw bedrijf te promoten. Het is kosteneffectief en stelt u in staat om te communiceren met uw publiek, waar het zich ook bevindt. Behalve dat het een geweldige manier is om een breder publiek te bereiken, helpt het u ook om leads om te zetten in klanten.
In tegenstelling tot traditionele marketingmethoden, richt Internet Marketing zich op een tweezijdige communicatie tussen een bedrijf en zijn klanten. Via het internet kan een bedrijf een band creëren met klanten en hen een gepersonaliseerde winkelervaring bieden.
Naast het creëren van een relatie met de klant kan internet marketing ook worden gebruikt om merkloyaliteit op te bouwen. U kunt sociale media gebruiken om met uw klanten in contact te komen, en het is belangrijk om een uitstekende klantenservice te bieden.
Er zijn verschillende online reclamestrategieën, waaronder pay-per-click, sociale media en zoekmachine optimalisatie. Om u te helpen de beste strategie voor uw bedrijf te kiezen, moet u eerst een marktonderzoek uitvoeren. Dit zal u toelaten om uw doelgroep te identificeren, en te bepalen wat uw primaire marketingdoelstellingen zijn.
Zodra u uw publiek en uw doelstellingen hebt bepaald, kunt u beginnen te experimenteren met verschillende strategieën. Een van de meest gebruikte methoden van Internet Marketing is e-mail marketing. Met behulp van e-mails kunt u potentiële leads bereiken, nieuwe inhoud delen en hen informeren over uw producten.
Het hebben van een website is een essentieel onderdeel van Internet Marketing, en u moet ervoor zorgen dat het gebruiksvriendelijk is. De website moet snel laden, en moet inhoud en afbeeldingen van hoge kwaliteit bevatten. Ook moet de kleurencombinatie en het ontwerp aantrekkelijk zijn.
Posten op sociale media.
Ongeacht of uw bedrijf al een website heeft of niet, u bent waarschijnlijk wel aanwezig op de sociale media. Daarom zijn sociale media een uitstekend kanaal om bekendheid te genereren over de aanstaande lancering van uw nieuwe site.
Om uw bereik te optimaliseren, moet u een mix van organische en betaalde berichten gebruiken bij het promoten van de lancering van uw website. Het gemiddelde bereik van organische berichten op Facebook is gekelderd tot 5,2 procent, wat betekent dat slechts een klein deel van uw publiek kennis zal nemen van de website als u het bij gratis berichten houdt.
Als een duik in de wereld van Facebook-reclame intimiderend lijkt, kunnen boosted posts dienen als een geweldige middenweg waarmee u de bekendheid en het bereik kunt vergroten door een tijdlijnbericht te promoten bij personen die uw sociale media-account nog niet volgen.
Social media “teaser” posts zijn een geweldige manier om een sneak preview van de nieuwe (of vernieuwde) website te bieden, heb je bijvoorbeeld een nieuwe website over LED verlichting en wilt u bijvoorbeeld uw nieuwe buitenverlichting promoten evenals uw publiek een kort overzicht geven van wat ze kunnen verwachten van de nieuwe site dan is een teaser posts via Facebook of Instagram dé oplossing. Door vóór de lancering, op de dag zelf en in de periode kort na de lancering consequent over de nieuwe site te berichten, houdt u uw volgers op de hoogte.
Verstuur e-mails
De kans is groot dat u een behoorlijke hoeveelheid contactgegevens van klanten hebt verzameld in de tijd dat u zaken doet. E-mails van klanten en zelfs fysieke adressen geven u een methode om rechtstreeks in contact te komen met de mensen met wie u al zaken doet. Deze bestaande klanten behoren tot de meest waarschijnlijke om uw nieuwe website te bekijken – en mogelijk een aankoop te doen.
Onze klant Hamulight die gespecialiseert is in LED verlichting doet deze aankondigingen over het algemeen naar mensen die in het verleden al zaken met hen hebben gedaan. Bij Hamulight ben je er zeker van dat je een optimale prijs-kwaliteit verhouding krijgt en dat laten ze hun klanten regelmatig weten. Ze berichten hun klanten ook over nieuwe functies, nieuwe producten, … via hun blog waarop ze nuttige tips plaatsen voor de sector.
Dit zijn slechts een paar manieren waarop u de berichtgeving kunt personaliseren op basis van eerdere interacties.
Gebruik andere digitale marketinginstrumenten.
Er zijn verschillende digitale marketingkanalen die u kunt gebruiken om de lancering van uw aanstaande website verder te promoten. Voor owned media zou u een blogbericht kunnen plaatsen op uw huidige website met daarin de veranderingen die er binnenkort aankomen. Dit moet worden gevolgd door een ander blogbericht over de nieuwe versie van de site waarin alles wat is verbeterd in detail wordt beschreven. Niet alleen geeft dit uw publiek meer nuttige informatie, maar het kan ook uw SEO stimuleren.